OBSAH KOŠÍKU:     Košík je prázdný
NÁŠ SORTIMENT
MOTOROVÉ- OLEJE - CASTROL -TOTAL NÁPLNĚ - NEMRZKY
AUTOBATERIE - EXIDE -VARTA BOSCH-MAGIC záruka36měs
AUTOŽÁROVKY -STĚRAČE PODLE AUTA-LEKARNA-POKLICEaj.
AUTOKOSMETIKA-SPREJE ADITIVA-DPF-FILTR AUTO-NÁŘADÍ
BRZDOVÉ - DESTIČKY
BRZDOVÉ - KOTOUČE
FILTRY - OLEJOVÉ VZDUCHOVÉ FILTRY-PALIVOVÉ filtry
FILTRY - KLIMATIZACE - PYLOVÉ (kabinové)
ZAPALOVACÍ -SVÍČKY ŽHAVÍCÍ svíčky- BOSCH-BRISK LPG
LOŽISKA KOL - náboje kol s ložiskem
LAMBDA SONDY - Bosch - LAMBDASONDY UNIVERZÁLNÍ
MOTORY rozvody-SADY- ROZVODU MOTORU- ŘEMENY-kladky
SPOJKOVÉ SADY - SPOJKY SACHS Valeo LUK SETRVÁK
KATALYZATORY - univerzální EURO 2-3-4
TLUMIČE PÉROVÁNÍ
TERMOSTATY(chlazení)
POLOOSY-KLOUBY
VODNÍ PUMPY
přední SVĚTLOMETY - ZADNÍ SVĚTLOMETY - LAMPY
ČEPY ŘÍZENÍ, STABILIZÁTORY, sady RAMENA aj
pružiny PÉROVÁNÍ-VZPĚRY 5DVEŘÍ-STARTÉRY-ALTERNÁTOR
Poradce
AUTOBATERIE podle typu auta
filtry ALCO kvalita za vynikající cenu
NENAŠLI JSTE  hledaný náhradní díl ?
OLEJE - MAZACÍ PLÁNY PRO AUTA
Originální kvalita (Q) výrobci RUVILLE | FAG | INA
Autobaterie ůdržba,nabíjení
VIN kód - kontrola objednávky AUTODÍLŮ
DENCKERMANN , kvalita autodílů
Standartní kvalita autodílů-MaxGear-Werteille
OLEJE - SPECIFIKACE OLEJŮ - morové-převodové
Výměna brzdových kotoučů a destiček
Co udělá špatný nebo starý olej s motorem?
Přednosti syntetických motorových olejů
Přídavná externí aditiva do motorových olejů
Jak vybrat spravný Olej do auta
Životnost  motorového oleje-interval výměny oleje
BOSCH prvovýroba | kvalita autodílů
Autobaterie Exide-Bosch
SPOJKOVE SADY, SACHS, LUK, VALEO
Lambda sondy Bosch , navod na montáž
Aktuality
Aktualizace autodílů Ostrava
Filtry ALCO kvalita za vynikající cenu
TRW- LUCAS KVALITA AUTODÍŮ
KVALITA DILU - Egon von Ruville GmbH
PRAVIDELNÁ VÝMĚNA FILTRŮ AUTA
Autodíly Ostrava - Autotwin - sortiment
Náhradní díly  OSTRAVA - eshop i kamenná prodejna
Jak vybírat autodíly- náhradní díly?
   

VÝFUKY-SLOVENSKO
internetový obchod
www.vyfukyOnline.sk


 

MOTOROVÉ OLEJE
AUTOMOBILOVÉ
FILTRY . ČESKO
internetový obchod
www.filtry-oleje.cz

 

Čistička vzduchu
Vysavač_Vivenso
Úspora_Peněz
šetří Vám Zdraví
Vivenso_kvalita_cena
www.promujzivot.cz

 

VÝFUKY-CENTRUM
internetový obchod
na www.vyfuky-centrum.cz
.

 

Jaký vybrat vysavač
kvalitní čističku ?
s vodním filtrem
bez nákladů na filtry
vysavač Vivenso
www.promujzivot.cz


Autodiely Bratislava
AUTOTWIN.sk
náhradné diely|autodiely
oleje castrol|filtry|brzdy
www.autotwin.sk

OLEJE - SPECIFIKACE OLEJŮ - morové-převodové

Specifiakce motorových olejů|význam zkratek a rovněž druhu použití dané specifikace
  • specifikace dle API
  • specifikace dle ACEA
  • specifikace převodových olejů |výkonnostní

    Klasifikace API - tato norma dělí motorové oleje podle typu motoru na benzinové, označené písmenem S a naftové, označené písmenem C. Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru dalším písmenem, od A výše. V podstatě platí, že čím je toto písmeno dále v abecedě, tím kvalitnější je olej. Pokud tedy je první uvedena specifikace S, je olej určen prioritně pro benzinové motory, pokud C, pak je určen pro naftové motory.
    Kupříkladu olej označený SN/CF je primárně určený pro benzinové motory, lze jej použít ale i u naftových. V současné době jsou používány následující výkonnostní třídy API

    SE - oleje pro velmi vysoké namáhání, spňující požadavky výrobců motorů vyrobených od roku 1971do roku 1979
    SF - oleje pro velmi vysoké zatížení motorů vyrobených v letech 1980 až 1989, oproti SE vylepšené proti oděrové vlastnosti,oxidační stabilita a ochrana proti tvorbě úsad
    SG - oleje pro motory po roce 1989 ,spňující nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a sníženou tvorbu kalů
    SH - vlastnosti jako SG, testováno podle náročnějšího zkušebního protokolu CMA ( CMA- Chemical Manufakturers Association
    SJ - specifikace olejů pro zážehové motory, která zohledňuje nejpřísnější emisní limity a nároky na úsporu paliva

    SL - pro všechny současné motory i starší motory.Kategorie zavedena roku 2001

    SM - pro všechny současné motory. Kategorie zavedena 30. listopadu 2004.Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot
    CC - oleje pro mírně přeplňované vznětové motory pracující ve středně náročných a náročných podmínkách, obsahující protikorozní přísady a přísady bránící tvorbě vysokoteplotních úsad ( pro modely 1964 - 1970
    CD - oleje pro vysoce zatěžované,přeplňované vznětové motory s kompresorem pracující při vysokých otáčkách a s různě kvalitním palivem, obsahují přísady bránící tvorbě vysokoteplotních úsad a korozi ložisek ( pro modely 1970 - 1979
    CE - oleje pro vysoce namáhané přeplňované rychloběžné motory s přímým vstřikováním ( pro modely od r. 1983
    CF - oleje pro motory s nepřímým vstřikováním bez kontroly emisí, oproti CD vyšší odolnost proti tvorbě úsad na pístu a korozi ložisek
    CF-2 - oleje pro dvoudobé motory vyžadující účinnou kontrolu otěru a tvorby úsad
    CF-4 - oleje pro čtyřdobé motory těžkých nákladních vozů pracujících s nejvyšším stupněm přeplňování v nejnáročnějších podmínkách,zejména pro těžké tahače v dálničním provozu ( pro modely od r. 1990
    CG-4 - oleje pro čtyřdobé vysokootáčkové motory vozů pracujících v nejnáročnějších silničních i teréních podmínkách. V současné době nejvyšší specifikace olejů pro vznětové motory
    CH-4 - Zavedena v roce 1998. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem z roku 1998. CH-4 oleje mají speciální složení pro užití s palivem s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD,CE,CF-4 a CG-4 olejů
    CI-4 - Zavedena v září 2002. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem roku 2004 zavedených v roce 2002. CI-4 oleje mají speciální složení a trvanlivost pro užití v motorech s recirkulací výfukových zplodin ( EGR ) Jsou určeny pro použití v motorech,které používají palivo s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD,CE,CF-4,CG-4 a CH-4 olejů

    KLASIFIKACE ACEA koncem roku 1995 vydalo vlastní výkonnostní klasifikaci motorových olejů. Klasifikace ACEA dělí motorové oleje do tří skupin- oleje pro zážehové motory, označené písmenem A, oleje pro vznětové (naftové, dieselové) motory osobních a lehkých užitkových vozidel, označené písmenem B a oleje pro vysoce výkonné vznětové motory označené písmenem E. Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru číslem od 1 výše. V podstatě platí, že čím je číslo vyšší,tím je olej kvalitnější.
    V současné době jsou používány následující výkonnostní třídy ACEA

    A1- 96 nově A1- 02 - oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad, tvorbou kalů a opotřebením, s vysokou odolností proti oxidaci za vysokých teplot. Umožňující dosahovat úspory paliva min. 2,5% ve srovnání s oleji 15W-40

    A2- 96 - jako A1- 96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC G4

    A3- 96 nově A3- 02 - jako A2- 96, s vyšší odolností proti oxidaci za vysokých teplot, vyšší výkonnost než u CCMC G5

    A4- 00 - určená pro vysokovýkonné motorové oleje pro použití v benzinových motorech osobních vozidel s přímým vstřikem

    A5- 01 nově A5- 02 - vysoce výkonné motorové oleje pro použití v benzinových motorech osobních vozidel. Koncipované pro prodloužené a nebo flexibilní olejové výměny. Oleje s velmi dobrou vysokoteplotní střihovou stabilitou

    B1- 96 nově B1- 02 - oleje zabezpečující vysokou ochranu pístu proti tvorbě úsad a vaček proti opotřebení, umožňující dosahovat úspory paliva min. 2.5% ve srovnání s oleji 15W-40

    B2- 96 - jako B1- 96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC PD2

    B3- 96 - jako B2- 96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost než u CCMC PD2

    B4- 98 nově B4- 02 - jako B3- 96, ale pro motory s přímým vstřikováním

    B5- 01 nově B5- 02 - vysoce výkonné motorové oleje pro dieselové motory s vynikající vysokoteplotní střihovou stabilitou

    E1- 96 zrušena - oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad a vaček proti opotřebení, lepší než u CCMC D4

    E2- 96 - oproti E1- 96 lepší vlastnosti, zejména vyšší čistota a nižší opotřebení motoru

    E3- 96 - jako E2- 96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost než u CCMC D5

    E4- 98 - oleje pro vznětové motory nejvyšší výkonnostní úrovně ( tzv. SHPD - Super High Performance Diesel ) s prodlouženými intervaly výměny oleje.

    E5- 98 nově E5- 02 - oleje pro vysoce a středně zatížené motory s turbodmychadlem i bez něj zaměřena zejména na motory z Americké produkce. Čistota pístu jako u ACEA E3- 98, ale snížené opotřebení motoru vůči E3 a E4

    E6 - vysoce stabilní oleje podporující čistotu pístů, snižující opotřebení ( včetně působením sazí ) a zajišťující stálé mazání. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory,splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro motory se systémem EGR ( Exhaust Gas Recirculation ), DPF ( Diesel Particulate Filter ) a SCR NO ( Selective Catalitic Reduction ) . Třída E6 je zvláště doporučována pro motory s DPF systémy, které spalují palivo s nízkým obsahem síry ( 50 ppm )

    E7 - stabilní oleje zabraňující usazování nečistot na pístech a vzniku zrcadlových ploch na stěnách válců. Omezuje opotřebení ( včetně působením sazí ), vznik úsad v turbodmychadlu. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro většinu motorů se systémy EGR ( Exhaust Gas Recirculation ) a SCR no ( Selective Catalitic Reduction ). není vhodný pro systémy DPF ( Diesel Particulate Filter ).

    Specifikace olejů podle ACEA pro motory vybavené částicovými filtry

    C1 - Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF ( Diesel Particulate Filter ) a TWC ( Three Way Catalyst ), které vyžadují nízkoviskozní oleje se sníženým obsahem SAPS ( Sulfate Ash Phosphorus Sulfur - sulfátový popel, síra, fosfor ) a HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva.

    C2 - Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF ( Diesel Particulate Filter ) a TWC ( Three Way Catalyst ), které vyžadují nízkoviskozní oleje s HTHS vyšší než 2.9 Mpa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF aTWC a snižují spotřebu paliva.

    C3 - Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF ( Disel Particulate Filter ) a TWC ( Three Way Catalyst ). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů.

    Výkonnostní třídy převodových olejů dle API

    GL-1 - (Současná) - Pro manuální převody pracující za tak nenáročných podmínek, že pro zajištění mazání může být použit minerální olej (rafinát).

    GL-2 - (Zastaralá) - Pro nápravy se šnekovým převodem pracující v takovém režimu, že mazivo GL-1 není schopno zajistit dostatečné mazání.

    GL-3 - (Zastaralá) - Pro manuální převodovky pracující v režimu střední až vysoké zátěže a pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracujícími v režimu malého až středního zatížení. Provozní podmínky vyžadují mazivo překračující požadavky GL-1 ale nedosahující požadavků GL-4.

    GL-4 - (Současná) - Pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracující v režimu střední zátěže nebo nápravy s hypoidním náhonem pracující v režimu střední zátěže. Oleje mohou být používány i ve vybraných manuálních převodovkách a v případech spojení hnací nápravy a diferenciálního převodu.

    GL-5 - (Současná) - Pro převody, především hypoidní převody, pro nápravy pracující v různých kombinacích zátěže (vysoká x nízká rychlost, vysoký zkrut a otřesy).

    GL-6 - (Zastaralá) - Pro převody s velmi vysokým namáháním ve formě zádrže. Takové převody vyžadují ochranu před tvorbou vrypů, přesahující možnosti maziva GL-5. Posun k jiným typů převodů minimalizuje komerční využití těchto maziv.

    MT-1 - (Současná) - Pro nesynchronizované manuální převodovky v režimu vysokého zatížení. Mazivo obsahuje aditiva pro extrémně vysoký tlak a pro zvýšení teplotní stability.

    zdroj.internet